Memperkenalkan Produk

Extra Virgin Olive Oil - Special Reserve

Special Reserve Olive Extract merupakan minyak zaitun premium diperolehi dari pokok zaitun liar yang kaya dengan Antioksida Tyrosol Biophenol iaitu melebihi 450mg/Kg. Ianya juga mengandungi Omega-3, 6, 9, Vitamin E, K dan merupakan sumber lemak terbaik untuk badan. Terbukti secara saintifik mampu memberikan pelbagai manfaat kepada anda secara dalaman dan luaran.

Kandungan Bahan Minyak Zaitun Extra Virgin

Pelbagai kajian ilmiah telah dilakukan di peringkat dunia berkaitan minyak zaitun. Setiap kandungan mempunyai kelebihan yang berbeza.

Tyrosol Biofenol
Tyrosol mampu memberi perlindungan kepada sel untuk melawan kecederaan disebabkan oksidasi yang berlaku. [Sumber]
Polyphenol
Polifenal boleh bertindak sebagai antioksida. Ini bermaksud ia boleh meneutralkan semula radikal bebas yang merbahaya yang boleh merosakkan sel dan meningkatkan risiko seperti kanser, diabetis dan penyakit hati. [Sumber]
Vitamin E
Lebih daripada 70% dewasa, remaja perempuan dan lelaki kekurangan Vitamin E dalam diet mereka. Vitamin E merupakan lemak-larut yang berfungsi sebagai antioksida. Ia mampu mengurangkan risiko penyakit hati, kanser yang tertentu, masalah penglihatan dan masalah mental. [Sumber]
Vitamin K membantu menghasilkan pelbagai jenis protin yang diperlukan ketika pembekuan darah dan pembinaan tulang. [Sumber]
Badan manusia tidak boleh menghasilkan Omega-3. Mendapatkan Omega-3 yang mencukupi semasa mengandung dan ketika awal tumbesaran adalah penting untuk perkembangan anak anda. Ianya dikaitkan dengan kecerdasan yang lebih tinggi dan risiko yang lebih rendah untuk beberapa penyakit. [Sumber]
Asid oleik ialah asid lemak omega-9 yang paling biasa mungkin bertanggungjawab untuk kesan hipotensi (mengurangkan tekanan darah) minyak zaitun yang dianggap sebagai manfaat kesihatan. [Sumber]
1 Minit Tontonan
Apa Pandangan Pakar Thibbun Nabawi, Dr. Wan Nasyrudin Berkenaan EVOO Special Reserve?

Kelebihan Minyak Zaitun Extra Virgin Sihaté

Pakar bersetuju bahawa minyak zaitun terutamanya extra virgin sangat baik untuk anda. Berikut adalah kelebihan minyak zaitun Sihaté berbanding jenama lain.

1
Pokok Zaitun Liar
Minyak diperolehi dari pokok zaitun liar menghasilkan rasa buah yang lebih kuat berbanding minyak zaitun biasa.
2
Tuaian Awal
Buah zaitun yang digunakan dituai di pada awal musim membuatkan khasiatnya lebih tinggi berbanding biasa.
3
Perahan Sejuk
Minyak ini tidak ditapis dan menggunakan teknik perahan sejuk supaya kualiti yang terhasil berada pada tahap maksima.
4
Diiktiraf USDA Organik
Ladang dan proses penghasilan minyak disahkan organik oleh Ecocert melalui pensijilan USDA Organik yang dikeluarkan oleh Ecocert.
5
Dua Kali Ujian Makmal
Ujian makmal dilakukan dua kali iaitu di Turki dan UNIPEQ atau SGS di Malaysia bagi memastikan minyak yang dibekalkan diyakini asli.
6
Diimport Kontena Sejuk
Diimport menggunakan kontena sejuk beku supaya minyak terlindung daripada terdedah kepada suhu panas yang melampau ketika kontena berada di atas laut berbulan-bulan lamanya.
7
Penggunaan Botol Gelap
Disebabkan minyak ini terlalu sensitif terhadap udara, haba dan cahaya, penggunaan botol gelap mampu memberi perlindungan tambahan supaya minyak ini kekal berkualiti.
8
Menang Pingat Emas
Menang Pingat Emas EVO International Olive Oil Contest (IOOC) 2021. Kemenangan ini membuktikan minyak ini menjadi pilihan pengguna dari segi rasa dan kualiti minyak yang dihasilkan.
9
Diiktiraf Halal Jakim
Minyak zaitun ini telah mendapat pengiktirafan Halal yang diiktiraf oleh Jakim melalui badan berautoriti di Turki iaitu Kascert.
10
Premium Dari Turki
Minyak ini diimport dari Turki, datang dari pokok yang berusia lebih dari 300 tahun dan ladang seluas 5000 ekar.
11
Asiditi Kurang 0.3%
Nilai asiditi yang sangat rendah dalam minyak ini iaitu di bawah 0.3% membuktikan minyak ini jenis Extra Virgin, kategori minyak kelas pertama yang paling terbaik berbanding minyak zaitun biasa.
12
Tinggi Antioksida Tyrosol
Buah zaitun liar mampu menghasilkan kandungan antioksida Tyrosol yang tinggi iaitu melebihi 450mg/Kg yang baik untuk manfaat kesihatan secara menyeluruh.

MAKANAN TAMBAHAN BUKAN UBAT: Ia adalah makanan yang boleh diamalkan di dalam kehidupan seharian. Hasil mengamalkan makanan tambahan adalah pelbagai dan berbeza mengikut individu. Ia bergantung terhadap cara penggunaan, gaya hidup dan sebagainya.

Menjadi Pilihan 10,000++ Pengguna

4.5 dari 5 pengguna telah merasai perubahan yang positif menggunakan produk Sihaté. Sebahagian dari mereka sudi berkongsi pengalaman.

MAKANAN TAMBAHAN BUKAN UBAT: Ia adalah makanan yang boleh diamalkan di dalam kehidupan seharian. Hasil mengamalkan makanan tambahan adalah pelbagai dan berbeza mengikut individu. Ia bergantung terhadap cara penggunaan, gaya hidup dan sebagainya.

Produk Berkualiti Tinggi, 100% Organik & Asli

Dari ladang ke botol, tiada jalan pintas yang diambil, tiada langkah yang terlepas pandang. Semuanya bagi memastikan kualiti produk terjaga.

Spesifikasi

Extra Virgin Olive Oil - Special Reserve

Special Reserve Olive Extract merupakan minyak zaitun premium diperolehi dari pokok zaitun liar yang kaya dengan Antioksida Tyrosol Biophenol iaitu melebihi 450mg/Kg. Ianya juga mengandungi Omega-3, 6, 9, Vitamin E, K dan merupakan sumber lemak terbaik untuk badan. Terbukti secara saintifik mampu memberikan pelbagai manfaat kepada anda secara dalaman dan luaran.

Isipadu

250 ml

Tarikh Tuaian

30 Mac 2021

Dihasilkan Di

Milas, Turki

Ujian Panel Rasa (IOC Certified)

Buah

Pahit

Pedas

Harga Seunit

RM 369.00

Lengkap Dengan Sijil Akuan & Analisis
Setiap produk Sihaté akan melalui minima dua kali ujian makmal. Satu di tempat produk dihasilkan dan satu lagi setelah tiba di Malaysia. Ia bagi memastikan produk yang dijual adalah benar-benar asli.

Bacaan Penting Untuk Anda

Kami komited terhadap produk berasaskan bukti. Tanpa perlu pemasaran yang mengelirukan. Tanpa perlu gembar-gembur perkara yang tidak perlu.

Sihaté diwujudkan untuk membantu anda sekeluarga agar lebih sihat dengan mengamalkan makanan tambahan yang terbukti secara saintifik. Berkualiti tinggi, selamat & dipercayai.

Beli Sekarang. Bayar Kemudian Secara Ansuran Mudah Sehingga 3 Bulan. Tanpa Sebarang Faedah & Patuh Syariah.

Pilih Kuantiti & Tempah Sekarang

Nikmati produk yang berkualiti, selamat & dipercayai.

Special Reserve Olive Extract 250ml

0 maklumbalas

RM369.00 RM290.00

or 3 payments of RM96.67 with

Kandungan biophenols yang tinggi sangat membantu untuk melawan radikal bebas, menjadikan minyak ini berada pada tahap yang tertinggi bebanding minyak zaitun extra-virgin yang lain. Disebabkan pokok zaitun liar ini tidak dijaga, jumlah pengeluaran minyak yang boleh didapati sangat terhad setiap musim sekitar 2000 botol sahaja.

Pilih Kuantiti

Ada Yang Boleh Saya Bantu?

Ada masalah nak buat tempahan? 👋
Tak tahu produk yang sesuai? 👋

Ada sebarang persoalan? Perlukan sebarang penjelasan? Perlukan cadangan produk yang sesuai? Hubungi kami untuk mendapatkan bantuan dan penjelasan.

Klik Untuk Whatsapp

Senarai Maklumbalas Pengguna

Saya amalkan minum 2 sudu minyak Extra Virgin Olive Oil sejak bulan lepas (1 sudu pagi, 1 sudu malam). Sebelum ini, bacaan tekanan darahnya sipi sipi (borderline). Memang lama dah bacaannya gitu. Banyak kali check pun sekitar borderline.

Maksud borderline ni adalah bacaan sekitar 130/80 mm Hg. Selepas sekitar hampir sebulan amalkan pemakanan Extra Virgin Olive Oil ni, bacaan tekanan darah mula turun pada paras normal.

Verified buyer
Wan Syazwan
30/01/2020

Kolestrol saya makin turun, badan rasa makin sedap. saya amalkan semasa perut kosong waktu pagi. lutu dan sendi juga rasa selesa lepas ambil minyak ni

Nizan
23/07/2020

Saya dah minum, rasanya sedap tapi bila harga naik, tak mampu nk minum tiap2 bulan

Ryzan Ry
07/07/2020

Sebenarnya badan saya ada banyak angin dah makan macam macam ubat.Alhamdulillah selepas mengamalkan petua dari dr wan nasyrudin .dengan izin Allah perut Makcik dah banyak kurang angin nya.

Verified buyer
Rokiah Kamaruddin
02/11/2021

2 botol beli untuk member,dia ada gastrik teruk dengan ada ulser dalam perut dengan darah tinggi. Saya reccomend dekat dia untuk cuba produk sihate. Alhamdulillah dah hilang gastrik dan darah tinggi.

Verified buyer
Abd Latiff bin Hawary
08/10/2021

Dalam setiap kotak juga ada dimasukkan hasil ujian makmal untuk SETIAP BATCH. Semua ini tidak lain tidak bukan untuk meyakinkan pengguna dengan keaslian dan kualiti produk mereka. Ada juga tip penggunaan dan sijil pengakuan status organik. Padu.

Verified buyer
Alimuddin Zafrullah
28/07/2020

Alhamdulillah badan rasa sangat ringan minda pun bertambah sihat baru masuk 7kali dlm mulut dan terasa sedang meresap ke seluruh badan.. kak liza bagi 5 🌟🌟🌟🌟🌟bintang 🙌

Verified buyer
Rosmaliza Miswan
12/01/2020

Saya orderkan untuk makcik saya. Alhamdulillah sejak consume makcik saya kurang dah mcm sakit badan ke demam ke kurang. Beliau ada asma tp alhamdulillah dh jarang kena asma. So saya rasa better teruskan consume.

Arifah Fahiah
04/02/2020

Alhamdulillah mmg terbaik myk zaitun dr sihate nie. sy amal kn mmg nmpk kesan..sy ada resdung dn kulit sensetif bl amalkn myk zaitun nie kesan nmpk sgt..alhamdulillah mmg akn repet oder lg. dr segi keshatan mmg nmpk kesan..ltut pn xsakit sgt dh skg

Nur Aina
13/03/2020

Pembuangan lbh lancar, perut kurang berangin dan tekanan darah lbh baik

Norliza
13/05/2020

Saya pengguna yg baru mencuba minyak zaiton sihate ...ternyata dgn menukar jenama lain yg saya dah cuba mcm2 jenama...saya sgt berpuas hati...saya hanya pengguna,bukan peniaga,xde kepentingan apa2 pun tapi saya sgt berpuas hati dgn minyak zaiton sihate

Norsiati Yaacub
5/07/2020

Sekarang saya mula amal minum satu sudu pagi satu sudu malam minyak zaiton Sihate. Banyak manfaat dan kebaikan untuk kesihatan. Elok dan sangat baik untuk diamalkan.

Muhammad Fakhri
6/07/2020

Alhamdulillah..... Kurang dh rasa sakit pd lutut waktu rukuk dan sujut dalam solat.. Alhamdulillah... Sebnrnya Mkcik dh beli kali kedua... Mkcik bgtau pd anak sulong pasal SIHATE.. dia pun order 2 botol.. 1 untuk makcik.. Inshaa Allah... Kami akan terus Gunakn SIHATE untuk masa yg lama......

Zainab
21/07/2020

Dah makan sedap-sedap, nak tidur nanti jangan lupa minum Minyak Zaitun Extra Virgin Sihaté. Hanya dua sudu setiap hari. Rasa lebih sihat.

Verified buyer
Dr. Wan Hasnan
22/07/2020

MAKANAN TAMBAHAN BUKAN UBAT: Ia adalah makanan yang boleh diamalkan di dalam kehidupan seharian. Hasil mengamalkan makanan tambahan adalah pelbagai dan berbeza mengikut individu. Ia bergantung terhadap cara penggunaan, gaya hidup dan sebagainya.

Soalan-Soalan Lazim (FAQ)

Berikut adalah persoalan yang sering diajukan oleh para pengguna.

Minyak zaitun bukan ubat. Ia adalah makanan yang apabila diambil di dalam kuantiti tertentu, Insya-Allah dapat membantu mengawal beberapa jenis penyakit yang ada kajian mengenainya. Namun, pengambilan minyak zaitun juga perlulah diseimbangkan dengan gaya hidup yang sihat. Bagi sesetengah penyakit kronik, perlulah mendapatkan saranan doktor sebelum mengambil minyak zaitun.

Secara asasnya, minyak zaitun akan terjejas khasiatnya apabila terdedah dengan haba. Tetapi berdasarkan beberapa kajian, minyak zaitun extra virgin sangat bagus digunakan untuk memasak BERBANDING minyak-minyak lain kerana ia mampu mengekalkan khasiat makanan yang dimasak. Oleh kerana harga minyak zaitun extra virgin agak mahal untuk digunakan sebagai minyak masak, memadai ia digunakan dengan merenjis di atas makanan setelah selesai memasak.

Terdapat pelbagai saranan cara pengambilan minyak zaitun bergantung terhadap apakah objektif yang ingin dicapai oleh individu. Secara umum, anda boleh mengambil minyak zaitun bersama makanan atau digunakan sebagai bahan masakan. Ada juga pakar kesihatan mengesyorkan memakan minyak zaitun secara mentah. Paling mudah, amalkan dua sudu besar sehari pada waktu pagi dan malam. Maksima enam sudu besar sehari. Ikuti juga petua cara menggunakan minyak zaitun di sosial media Sihaté.

Ia bergantung terhadap bagaimana anda menggunakannya. Jika diamalkan dua sudu besar setiap hari, Insya-Allah ia boleh bertahan sehingga 30 hari.

Harga Minyak Zaitun Sihaté amatlah berpatutan jika dibandingkan dengan minyak zaitun kualiti yang sama di pasaran sekarang. Walaubagaimanapun anda boleh dapatkan minyak zaitun ini pada harga yang lebih berpatutan melalui belian dari ejen eksklusif yang dilantik di seluruh negara.