Memperkenalkan Minyak Zaitun Extra-Virgin Sihaté

Dua Sudu Sehari Mampu Menyihatkan Tubuh Badan, Memberikan Tenaga & Mencantikkan Rupa Paras Anda.

Minyak Zaitun Extra-Virgin kaya dengan Antioksida, Omega-3, 6, 9, Vitamin E, K dan merupakan sumber lemak terbaik untuk badan. Terbukti secara saintifik mampu memberikan pelbagai manfaat kepada anda secara dalaman dan luaran.

Premium Dari Turki

Minyak zaitun ini berasal dari ladang di Milas, Turki yang terkenal dengan buah zaitun berkualiti tinggi.

100% Organik

Proses perahan buah zaitun yang tidak menggunakan sebarang bahan kimia dari awal sehingga akhir.

Tuaian Awal

Buah zaitun dituai awal pada setiap musim sebelum diperah memberikan lebih banyak khasiat.

Perahan Sejuk

Proses perahan yang tidak melibatkan sebarang haba mengekalkan khasiat minyak zaitun ini.

1001 Manafaat Minyak Zaitun Extra-Virgin Untuk Anda

Minyak zaitun bukan ubat. Ia minyak serbaguna yang telah diamalkan dari generasi ke generasi kerana mempunyai pelbagai khasiat untuk kehidupan seharian.

MINYAK ZAITUN BUKAN UBAT: Ia adalah makanan yang boleh diamalkan di dalam kehidupan seharian. Hasil mengamalkan minyak zaitun adalah pelbagai dan berbeza mengikut individu. Ia bergantung terhadap cara penggunaan, gaya hidup dan sebagainya.

“Minumlah minyak zaitun dan berminyak dengannya kerana sesungguhnya ia adalah dari pohon yang diberkati.”
Hadis Riwayat Al-Baihaqi & Ibnu Majah

Telah Diamalkan Oleh 1000+ Pengguna

4.5 dari 5 pengguna telah merasai perubahan yang positif menggunakan minyak zaitun Sihaté. Sebahagian dari mereka sudi berkongsi pengalaman.

“Saya amalkan minyak zaitun Sihaté ni sebab ada batu karang. Alhamdulillah, 3 hari batu karang dah keluar.”

Tuan Ibrahim

“Saya dah cuba macam-macam jenama dan baru mencuba minyak zaitun Sihaté. Rasa best, tak pahit. Saya sangat berpuas hati.”

Puan Norsiati Yaacub

“Suami akak sebu perut sebab banyak asid. Alhamdulillah, lega lepas minum minyak zaitun Sihaté ni.”

Puan Siti

“Lepas amalkan minyak zaitun Sihaté, selesema dan batuk macam susah nak kena.”

Puan Selly

“Saya penggemar sukan berbasikal ekstrim. Sejak sekian lama suppliment saya adalah minyak zaitun Sihaté. Alhamdulillah.”

Tuan Zakaria

“Saya dah minum nak habis sebotol. Sesudu pagi dan sesudu malam. Rasa lebih sihat. Rasa lebih bertenaga. Sangat bagus!”

Tuan Ahmad Sidry

“Ibu mertua yang amalkan minyak zaitun Sihaté ni. Dulu selalu lesu, sekarang alhamdulillah dah banyak improve.”

Tuan Mohd Firdaus

“Dengan izin Allah, badan rasa agak ringan. Masalah sembelit dan kencing yang tak lawas pun dah kurang.”

Puan Nur Samsiah

MINYAK ZAITUN BUKAN UBAT: Ia adalah makanan yang boleh diamalkan di dalam kehidupan seharian. Hasil mengamalkan minyak zaitun adalah pelbagai dan berbeza mengikut individu. Ia bergantung terhadap cara penggunaan, gaya hidup dan sebagainya.

Minyak Zaitun Extra-Virgin Premium, 100% Organik & Asli

Dikenali sebagai minyak paling sihat di dunia. Minyak zaitun berjaya dibuktikan secara saintifik menerusi pelbagai jurnal perubatan di peringkat dunia.

Minyak Zaitun Extra-Virgin

Dari ladang ke botol, semua proses dilakukan dengan cermat untuk mendapatkan minyak zaitun extra-virgin berkualiti premium, rasa yang memikat dan kaya dengan khasiat.

Isipadu

250 ml

Tarikh Tuaian

30 Mac 2020

Dihasilkan Di

Milas, Turki

  • Tuaian Awal
  • Perahan Sejuk
  • 100% Organik

Ujian Panel Rasa (IOC Certified)

Buah

Pahit

Pedas

Harga Seunit

RM 129.00

Cara Penggunaan

Minyak zaitun extra-virgin biasanya digunakan di dalam masakan sebagai amalan gaya hidup sihat. Namun, memakannya secara mentah juga dibolehkan. Banyak pakar kesihatan mengesyorkan makan dua sudu besar minyak zaitun pada waktu pagi setiap hari.

Dari Ladang Zaitun Di Kawasan Lautan Mediterranean, Turki

Perahan minyak hanya dari satu ladang yang bersejarah di kawasan mediterranean Turki. Keadaan cuaca dan demografi alam menghasilkan pokok zaitun terbaik.

1. Pokok Berusia Ratusan Tahun

Terdapat pokok berusia ratusan tahun di ladang kami. Perahan buah zaitun dari pokok ini akan menghasilkan minyak yang berkualiti tinggi dan rasanya juga berbeza.

2. Kawasan Mediterranean

Minyak zaitun yang hidup di kawasan Mediterranean mempunyai kualiti yang lebih baik dari kawasan lain kerana faktor demografik yang berbukit dan ditepi laut.

3. Ladang Disahkan Organik

Penjagaan pokok zaitun dengan standard organik tanpa sebarang bahan kimia. Ia mampu menghasilkan buah yang jauh lebih berkhasiat dan selamat untuk pengguna.

4. Kuantiti Terhad Setiap Tuaian

Kuantiti minyak yang dihasilkan oleh ladang kami adalah terhad setiap tahun. Tahun ini hanya 12,000 botol sahaja yang dibawa masuk ke Malaysia.

Dr. Wan Nasyrudin Wan Abdullah.

Pensyarah Kanan Tafsir, Mukjizat Sains al-Quran & Pemakanan Sunnah, UKM. Penulis buku Indahnya Pemakanan & Perubatan Islam.

Diproses Dengan Penuh Cermat Dari Pokok Ke Botol

Dari pokok ke botol, tiada jalan pintas yang diambil, tiada langkah yang terlepas pandang. Semuanya bagi memastikan kualiti minyak premium.

5. Dituai Pada Awal Musim

Kami sentiasa memerhati secara serius untuk mengetahui waktu terbaik untuk menuai buah zaitun. Tuaian awal akan menjanjikan kadar antioksida yang lebih tinggi, walaupun rasa sedikit pahit.

6. Diperah Dalam Tempoh 12 Jam

Setelah buah dipetik dengan tangan atau mesin jika perlu, ia terus dihantar ke kilang untuk diperah. Bagi memastikan buah masih segar dan kualiti masih terjamin maka semua proses ini dilakukan dalam tempoh kurang 12 jam.

7. Buah Diperah Sejuk

Buah zaitun diproses menjadi minyak dengan perahan sejuk agar ia terlindung dari haba, cahaya dan udara untuk menjaga khasiatnya agar tidak terjejas.

Ömer Faruk Akarca.

Pemilik ladang zaitun di Milas, Turki.

Kualiti Dari Ladang Turki Ke Malaysia Yang Terjamin

Perahan minyak hanya dari satu ladang yang bersejarah di kawasan mediterranean Turki. Dipetik dengan tangan, tuaian awal dan perahan sejuk sahaja.

8. Dihantar Dengan Kontena Sejuk

Kontena biasa suhunya boleh mencecah 70°C ketika berada di lautan mampu merosakkan minyak zaitun. Jadi, kami menggunakan kontena sejuk agar anda dapat merasai minyak zaitun yang sama kualitinya ketika di ladang.

9. Menggunakan Botol Gelap

Minyak zaitun sensitif dengan haba, jadi kami menggunakan botol gelap dari Itali. Ia boleh memberikan perlindungan 10x dari haba berbanding botol biasa. Kotak juga disediakan.

10. Ada Analisa Makmal Malaysia

Selain ada analisa makmal dari Turki, kami lakukan sekali lagi analisa di makmal di Malaysia. Ia bagi membuktikan keaslian dan khasiat minyak zaitun extra-virgin terjaga.

Hj. Azham Zamiri.

Pengasas bersama jenama Sihaté.

Harga Sebenar RM129, Sekarang RM99 Sahaja

Nikmati diskaun dan hadiah istimewa bagi menghargai bakal pelanggan Sihaté.

Diskaun RM30!

Kami berbesar hati berikan potongan RM30 bagi setiap unit. Pelaburan anda RM99 sahaja seunit!

Penghantaran Percuma

Penghantaran percuma bagi pembelian RM150 ke atas. Jimat RM10++ setiap unit.

Kelab Sahabat

Anda berpeluang menjadi sahabat Sihaté untuk menikmati pelbagai kelebihan seperti:

  • konsultasi percuma
  • belian ulangan dengan harga istimewa
  • interaksi dengan pakar

Jaminan Produk Yang Selamat & Berkualiti Tinggi

Sihaté diwujudkan untuk membantu anda sekeluarga agar lebih sihat dengan mengamalkan makanan tambahan yang terbukti secara saintifik.

100% organik

Produk yang dikeluarkan memenuhi piawaian organik dunia dari ladang sehingga ke produk akhir. Tidak dicampur sebarang bahan lain.

Diproses semulajadi

Buah zaitun hanya diperah secara sejuk untuk menghasilkan minyak tanpa menggunakan sebarang bahan kimia.

Melalui ujian makmal

Minyak dihantar ke makmal di Turki dan setelah sampai di Malaysia untuk diuji adakah ia memenuhi spesifikasi extra-virgin.

Diakui pakar

Pakar juga telah mengaudit proses penghasilan minyak zaitun dari ladang, tuaian buah dan proses perahan minyak.

Terbukti secara saintifik

Minyak zaitun adalah makanan yang mempunyai pelbagai kelebihan dan telah berjaya dibuktikan secara santifik

Selamat digunakan

Minyak zaitun yang lengkap dengan pelbagai sijil akuan dan analisa makmal. Tiada sebarang keraguan.

“70% minyak zaitun extra-virgin dalam pasaran tidak asli. Ia gagal memenuhi kriteria umum yang telah ditetapkan.”
Olive Centre UC Davis

Pembelian Botol Kedua & Seterusnya Hanya RM79!

Botol kedua termasuk pembelian ulangan akan menikmati harga istimewa.

1 Botol

RM99

Harga asal bagi sebotol Minyak Zaitun Extra Virgin Sihaté ialah RM129.

  • 250 ml x 1
  • Kelab Sahabat Sihaté
  • Jimat RM30!
Best seller

2 Botol

RM178

Harga asal bagi dua botol Minyak Zaitun Extra Virgin Sihaté ialah RM258.

  • 250 ml x 2
  • Kelab Sahabat Sihaté
  • Penghantaran Percuma
  • Jimat RM90!

Anda akan dilindungi dengan jaminan pulangan wang selama 30 hari apabila berbelanja dengan Sihaté. Jika tak suka dengan rasa, produk rosak, tak puas hati dan sebagainya, kami akan pulangkan wang anda serta-merta.

Pilih Kuantiti & Tempah Sekarang

Nikmati tawaran terkini dengan pelbagai penjimatan.

Minyak Zaitun Extra-Virgin

20 maklumbalas
(19 customer reviews)

RM129.00 RM99.00

Dituai pada awal musim oleh pekerja berpengalaman dan diperah sejuk dalam masa 12 jam. Dari ladang ke botol, semua proses dilakukan dengan cermat untuk mendapatkan minyak zaitun extra-virgin berkualiti premium, rasa yang memikat dan kaya dengan khasiat.

Clear
Pilih Kuantiti

Maklumbalas Untuk Minyak Zaitun Extra-Virgin 250 ml

Verfied buyer

Saya amalkan minum 2 sudu minyak Extra Virgin Olive Oil sejak bulan lepas (1 sudu pagi, 1 sudu malam). Sebelum ini, bacaan tekanan darahnya sipi sipi (borderline). Memang lama dah bacaannya gitu. Banyak kali check pun sekitar borderline.

Maksud borderline ni adalah bacaan sekitar 130/80 mm Hg. Selepas sekitar hampir sebulan amalkan pemakanan Extra Virgin Olive Oil ni, bacaan tekanan darah mula turun pada paras normal.

Wan Syazwan30 Jan 2020

Verfied buyer

sangat sangat bagus... saya dah minum nak abis sebotol.. sesudu pagi sesudu malam.. rasa lebih sihat.. lebih bertenaga

Ahmad Sidry Hussin2 Jul 2020

Verfied buyer

Alhamdulillah badan rasa sangat ringan minda pun bertambah sihat baru masuk 7kali dlm mulut dan terasa sedang meresap ke seluruh badan.. kak liza bagi 5 🌟🌟🌟🌟🌟bintang 🙌

Rosmaliza Miswan12 Jan 2020

Verfied buyer

Kolestrol saya makin turun, badan rasa makin sedap. saya amalkan semasa perut kosong waktu pagi. lutu dan sendi juga rasa selesa lepas ambil minyak ni

Tuan Nizan23 Jul 2020

Saya dah minum, rasanya sedap tapi bila harga naik, tak mampu nk minum tiap2 bulan

Ryzan Ry7 Jul 2020

Verfied buyer

Dalam setiap kotak juga ada dimasukkan hasil ujian makmal untuk SETIAP BATCH. Semua ini tidak lain tidak bukan untuk meyakinkan pengguna dengan keaslian dan kualiti produk mereka. Ada juga tip penggunaan dan sijil pengakuan status organik. Padu.

Alimuddin Zafrullah28 Jul 2020

Verfied buyer

Saya pengguna yg baru mencuba minyak zaiton sihate ...ternyata dgn menukar jenama lain yg saya dah cuba mcm2 jenama...saya sgt berpuas hati...saya hanya pengguna,bukan peniaga,xde kepentingan apa2 pun tapi saya sgt berpuas hati dgn minyak zaiton sihate

Norsiati Yaacub5 Jul 2020

Verfied buyer

Sekarang saya mula amal minum satu sudu pagi satu sudu malam minyak zaiton Sihate. Banyak manfaat dan kebaikan untuk kesihatan. Elok dan sangat baik untuk diamalkan.

Muhammad Fakhri6 Jul 2020

Verfied buyer

saya pengguna minyk ni memang ada rasa macam kacang badam .

Mokcik Muring13 Jul 2020

Verfied buyer

Alhamdulillah..... Kurang dh rasa sakit pd lutut waktu rukuk dan sujut dalam solat.. Alhamdulillah... Sebnrnya Mkcik dh beli kali kedua... Mkcik bgtau pd anak sulong pasal SIHATE.. dia pun order 2 botol.. 1 untuk makcik.. Inshaa Allah... Kami akan terus Gunakn SIHATE untuk masa yg lama......

Zainab21 Jul 2020

Verfied buyer

Saya orderkan untuk makcik saya. Alhamdulillah sejak consume makcik saya kurang dah mcm sakit badan ke demam ke kurang. Beliau ada asma tp alhamdulillah dh jarang kena asma. So saya rasa better teruskan consume.

Arifah Fahiah4 Feb 2020

Alhamdulillah mmg terbaik myk zaitun dr sihate nie. sy amal kn mmg nmpk kesan..sy ada resdung dn kulit sensetif bl amalkn myk zaitun nie kesan nmpk sgt..alhamdulillah mmg akn repet oder lg. dr segi keshatan mmg nmpk kesan..ltut pn xsakit sgt dh skg

Nur Aina13 Mac 2020

Pembuangan lbh lancar, perut kurang berangin dan tekanan darah lbh baik

Norliza13 Mei 2020

Dah makan sedap-sedap, nak tidur nanti jangan lupa minum Minyak Zaitun Extra Virgin Sihaté. Hanya dua sudu setiap hari. Rasa lebih sihat.

Dr. Wan Hasnan22 Jul 2020

MINYAK ZAITUN BUKAN UBAT: Ia adalah makanan yang boleh diamalkan di dalam kehidupan seharian. Hasil mengamalkan minyak zaitun adalah pelbagai dan berbeza mengikut individu. Ia bergantung terhadap cara penggunaan, gaya hidup dan sebagainya.

Soalan-Soalan Lazim (FAQ)

Berikut adalah persoalan yang sering diajukan berkaitan Minyak Zaitun Sihaté.

Minyak zaitun bukan ubat. Ia adalah makanan yang apabila diambil di dalam kuantiti tertentu, Insyallah dapat membantu mengawal beberapa jenis penyakit yang ada kajian mengenainya. Namun, pengambilan minyak zaitun juga perlulah diseimbangkan dengan gaya hidup yang sihat. Bagi sesetengah penyakit kronik, perlulah mendapatkan saranan doktor sebelum mengambil minyak zaitun.

Secara asasnya, minyak zaitun akan terjejas khasiatnya apabila terdedah dengan haba. Tetapi berdasarkan beberapa kajian, minyak zaitun extra-virgin sangat bagus digunakan untuk memasak BERBANDING minya-minyak lain kerana ia mampu mengekalkan khasiat makanan yang dimasak. Oleh kerana harga minyak zaitun extra-virgin agak mahal untuk digunakan sebagai minyak masak, memadai ia digunakan dengan merenjis di atas makanan setelah selesai memasak.

Terdapat pelbagai saranan cara pengambilan minyak zaitun bergantung terhadap apakah objektif yang ingin dicapai oleh individu. Secara umum anda boleh mengambil minyak zaitun bersama makanan atau digunakan sebagai bahan masakan. Ada juga pakar kesihatan mengesyorkan memakan minyak zaitun secara mentah. Paling mudah, amalkan dua sudu besar sehari pada waktu pagi dan malam. Maksima enam sudu besar sehari. Ikuti juga petua cara menggunakan minyak zaitun di sosial media Sihaté.

Ia bergantung terhadap bagaimana anda menggunakannya. Jika diamalkan dua sudu besar setiap hari, Insyallah ia boleh bertahan sehingga 30 hari.

Harga Minyak Zaitun Sihaté amatlah berpatutan jika dibandingkan dengan minyak zaitun kualiti yang sama di pasaran sekarang. Namun, bagi menghargai pelanggan sedia ada dan memberi peluang untuk anda mengamalkan minyak zaitun ini secara berterusan, kami berikan diskaun RM50 bagi pembelian botol kedua dan seterusnya.